Attersee – egy kis délutáni vízreszállás – 2021.10.29

Ma is ugyanolyan gyönyörű, stabil októberi “nyár” volt, mint a többi napon itt az Atter-tó környékén. Délelőtt fent voltunk a családdal a Feuerkogel-on, ahol szép kis túrácskát tettünk az Alberfeldkogelra, ahonnan megnéztük az Elülső-Langbath-tavat, ami mellett tegnap ebédeltünk. Klassz volt!
Délután szerencsére sem köd, sem szél nem volt, így ideálisnak érzetem, hogy vízre szálljak. Ez csak egy amolyan “lötyögés” volt, de kíváncsi voltam milyen a tó a vízről. Vize kristálytiszta, azt tudtam eddig is, hiszen nem véletlenül működik itt több búvárközpont is. Azzal is tisztában voltam, hogy a tó legmélyebb pontja 170 méter, ami ijesztő. Nem mellesleg ez Ausztria legnagyobb tava. A tó északi oldalán, Seewalchen-ban, a Paulick villa előtt szálltam vízre és indultam a part mentén Litzlberg felé, főként azzal a szándékkal, hogy megnézzem a tó egyetlen, picike kis szigetét.

Paulick villa

Minden elképzelésemet felülmúlta a kis “mesesziget”a Litzlberg kastéllyal. Ilyen a mesében van… meg itt az Attersee-n…

“Mesesziget”

Onnan átvágtam a tavon keleti irányba és Weyregg-ig eveztem, ahol a nyilvános strandnál tudtam teljesen kultúráltan kikötni.

Weyregg – itt kötöttem ki…

Nagy élmény volt a kristálytiszta, kék tavon kajakozni, izgalmas volt a tudat, hogy valószínűleg 100 méter kékség tántogott alattam az átkelésnél, de végig biztonságot adott, hogy a Safari egy megbízható, stabil eszköz. 🙂

Nyomvonal

Fényképalbum

Hozzászólás